Fenix A320: Weiteres Update verfügbar

Fenix Simulations hat seinem Airbus A320 (V2B1) ein weiteres Update verpasst. Die wichtigsten Verbesserungen und Fehlerkorrekturen zusammengefasst:

  • Das Ausschweben (Flare) bei der Landung wurde ein wenig reduziert.
  • Der Widerstand der Landeklappen in Stellung 3 wurde korrigiert und damit das Problem beseitigt, dass die Nase bei der Landung nach unten kracht.
  • Bei der Avionik wurden einige Korrekturen vorgenommen, die hauptsächlich darauf abzielen, VNAV zu verbessern und bestimmte Einschränkungen zu beheben, die vom Flugzeug nicht korrekt interpretiert werden.
  • Die hohe CPU-Auslastung des Fenix-Bootstrappers und der Fenix-App wurden behoben.
  • Mehrere Absturzkorrekturen wurden vorgenommen, um eine bessere Stabilität zu erreichen.
  • Einige irritierende Fehler bei der Auswahl des Panel-Status wurden beseitigt.
  • Weitere Soundverbesserungen wurden vorgenommen.

Das Update V1.5.2.214 kann direkt über die Fenix App herunterladen werden. Auf dem Desktop ist die entsprechende Verknüpfung zu finden.

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Im geöffneten App-Fenster auf “Click here to download” drücken.

Fen-320-V2-06 Fenix A320: Weiteres Update verfügbar

Daraufhin wird das gesamte Paket heruntergeladen, das per Klick installiert werden kann.

Das vollständige Änderungsprotokoll von V1.5.2.214:

[SYSTEM]

  • Adjusted G/A trigger
  • Fixed high altitude speed constraint reported with LIRF approach
  • Several crash fixes
  • Fixed panel state issues with unable to start engines without cycling master levers
  • Fixed DES engagement from cruise equal to ALT CST, dist to dest must be < 200nm (reported on one of the KPHX arrivals from FL340)
  • Fixed G/A on wrong flaps conf target
  • Fixed MANUAL leg’s termination is not used as map ref point in plan mode
  • Fixed speed/altitude constraints missing criteria
  • Corrected restricting speed constraints below ECON on DES
  • Corrected not restricting speed constraints above ECON on DES
  • Improved ALT* in DES
  • Made LVLCH in DES mode more aggressive
  • Reprioritised below profile and overspeed relationship
  • Fixed occasional inccorect TOD placement over LNAV path
  • Fixed routing after discontinuity+manual leg when inserting SID/STAR/VIAs
  • High altitude speed constraints should appear in mach and be satisfied/ignored as such
  • Unrestrictive speed constraints are ignored, the actual speed displayed on that waypoint including (SPD LIM)
  • Added +/- is not allowed with speed constraint entry in MCDU -> FORMAT ERROR
  • Allow empty CSTR value
  • Fixed reversed L/DEV

[FBW & AUTOFLIGHT]

  • Retuned alpha protection to prevent oscillations
  • Fixed blending bug in FLARE to GROUND MODE preventing correct blend being applied
  • Adjusted FLARE MODE to GROUND MODE transition logic
  • Adjusted FLARE MODE nose down controller with corrected data type
  • Adjusted FLARE MODE sidestick input Nz feedback
  • Adjusted spoiler deployment profile
  • Adjusted elevator input Nz data processing during post-touchdown to fix nose-down smashing

[FLIGHT MODEL]

  • Adjusted Flap 3 drag values
  • Adjusted rotation weight/feel for greater weight

[ART & SOUND]

  • Fixed overly bright cockpit in some scenarios
  • Added SPEED BRAKE text on pedestal
  • Fixed wind sound disappearing in cruise (who knew TAS could go above 500)
  • Cockpit wind noise in high mach cruise improved
  • Fixed N2 whine and buzzsaw LP bug (engines should sound better in cockpit & cabin now)
  • Improved initial spool (20-50N1) sounds and balancing
  • Fixed stereo width on AEVC and cockpit pack samples
  • Taxiing sounds improved
  • Nosewheel on runway lights sound improved
  • Contactors improved (more to come in B2)
  • Y elec pump volume adjusted
  • Fuel pumps volume and balance adjusted

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