ToLiss A319 Update: 214 Sicherungen und mehr…

ToLiss hat für seinen X-Plane Airbus A319 ein weiteres Update bereitgestellt. Version 1.9.1 (build 1594) enthält viele Korrekturen, Verbesserungen und neue Systemfunktionen. Die Anzahl der voll funktionsfähigen circuit breaker (elektrischen Sicherungen an der Rückwand im Cockpit) beträgt jetzt 214.

A319-04 ToLiss A319 Update: 214 Sicherungen und mehr...

Außerdem wurden detaillierte Modelle für Gierdämpfung, Ruderwegbegrenzung, Rudertrimmung, Treibstoffventil-Stromversorgungen, einzelne FADEC-Kanäle und mehr eingeführt. Die Popup-Displays funktionieren jetzt auch in der externen Ansicht. Hinzugefügt wurde auch die Option, PilotEdge als ATIS-Quelle zu verwenden.

Das Update kann direkt über die Stores oder den neuen Skunkcrafts Updater heruntergeladen werden.

A319-01 ToLiss A319 Update: 214 Sicherungen und mehr...

Details zum neuen Skunkcrafts Updater unter:

X-Plane: Update von Add-ons jetzt einfacher

Updates will ToLiss bis Ende des Jahres auch für den A320 Neo, A321 und A340-600 herausbringen.

Das detaillierte Änderungsprotokoll des A319 Updates auf Version 1.9.1:

New features:

  • Added new circuit breakers bringing the total number of functional C/Bs to 214
  • New faults: Yaw Damper, Rudder Travel Limiter, Rudder Trim
  • FADECs now need 2-3 seconds to power up
  • Popout windows now remain visible in external view
  • ATIS requests via the Hoppie network can now also query the PilotEdge network
  • New failure modes: FADEC faults
  • Reordered ECAM messages to represent newer FWC standard
  • ACP knobs are now moving up and down
  • Added Ignition failures to ECAM. (Use C/Bs to disable ignition)

Bug fixes:

  • Improved power transient handling for VHF radios
  • Fixed issue with NWS via the in cockpit nose wheel tiller
  • Fixed cargo door animation issues.
  • Corrected the arrangment of the Taxi and TO lights in the nose landing gear.
  • Changed FMA indication to maximum of CAT 2 when A/THR is not engaged.
  • Brought TRx INOP status message back on SD Status page.
  • Fixed HYD Page PTU color when conditions for PTU to operate are not met.
  • Round metric FCU altitude on PFD to 10m
  • Improved FAC FAULT ECAM actions
  • Added 3s timeout when pressing the status page with status „NORMAL“.
  • Use FMGS weights for VLS if initialized.
  • Reworked behaviour of the FAC cutout switches
  • MCDU APPR speed predictions take current weight, when approach phase active.
  • PTU should not be able to power circuits without fluid anymore
  • With dual RA fault, LG not down warning should trigger with flaps 3 or 4
  • Improved go around engagement logic, to all GA engagement also in climb phase.
  • Improved ISCS open/closing in VR
  • Removed armed NAV mode when performing a TO without FDs.
  • Prevent overwriting of cruise waypoint wind data when reaching TOC or initiating S/Cs.
  • Improved contour matching for artifical cockpit window reflections
  • Fixed managed speed profile in Go Around after acceleration altitude
  • Fixed the ON light in the ENG 2 N1 mode switch for the IAE engine
  • Simbrief wind upload should work again. (Note that it extracts the data from the wind data field, not from the flight plan itself.)
  • Improved bleed pressure at cruise
  • Improved altitude alert logic (C chord and flashing frame)

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