ToLiss A340-600: Update mit Funktionserweiterungen
ToLiss verbessert seine Airbusflotte für den X-Plane 11 und 12 und stattet sie mit zusätzlichen Funktionen aus. Begonnen wurde die größere Update-Serie mit dem A319. Danach folgte der A320neo. Und jetzt war der größte im Bunde, der A340-600 an der Reihe. Das Update 1.0.3 (Build 1598) fügt zahlreiche neue Bodenfahrzeuge hinzu, wie Frachtbeladung, Passagiertreppen, Catering-Truck und animierte Enteisung. Neu sind auch der funktionsfähige Cockpit-Drucker sowie die überarbeiteten Cockpit-Texturen. Verbesserungen wurden auch an den Systemfunktionen vorgenommen, wie etwa eine bessere FADEC-Simulation, hydraulische Überhitzungsfehler und mehr.
Das Update kann direkt über die Stores oder den Skunkcrafts Updater heruntergeladen werden.
Details zum Skunkcrafts Updater unter X-Plane: Update von Add-ons jetzt einfacher.
Im Store von X-Plane.org wird der ToLiss A340-600 derzeit um 89,99 Dollar angeboten.
Das detaillierte Änderungsprotokoll des A340-600 Updates auf Version 1.0.3 (Build 1598):
- Added In-cockpit printer
- Added new ground service vehicles: Cargo loading, animated deicing, Food trucks and passenger stairs
- New cockpit textures
- Added Radio Altimeter faults
- Added new hydraulic overheat model, including HYD ECAM rework as required.
- FADEC needs 2-3 seconds to power up
- Popout windows now remain visible in external view
- Added option to do Pilot Edge ATIS requests
- Added dependency on respective electrical busses for oil press indication validity
- Added Shed and Land Recovery information to SD ELEC pages.
Bug fixes:
- Improved bleed pressure at cruise
- Improved altitude alert logic (C chord and flashing frame)
- Simbrief wind upload should work again. (Note that it extracts the data from the wind data field, not from the flight plan itself.)
- Fixed managed speed profile in Go Around after acceleration altitude
- Removed armed NAV mode when performing a TO without FDs.
- Prevent overwriting of cruise waypoint wind data when reaching TOC or initiating S/Cs.
- improved go around engagement logic, to all GA engagement also in climb phase.
- Added 3s timeout when pressing the status page with status “NORMAL”.
- Round metric FCU altitude on PFD to 10m
- Improved logic for C-chord and altitude frame pulsing
- Improved Flight Control Computer backup supply logics
Inhalt teilen: