ToLiss A320neo: Update mit 221 Sicherungen und mehr…

ToLiss ist derzeit dabei, seine Airbusflotte für den X-Plane 11 und 12 weiter zu verbessern und mit zusätzlichen Funktionen auszustatten. Begonnen wurde die größere Update-Serie – wie berichtet – mit dem A319. Nun hat man sich den A320neo vorgenommen, den jüngsten Airliner aus dem Hause ToLiss, der erst im März dieses Jahres veröffentlicht worden ist. Version 1.0.3 (build 1596) enthält viele Korrekturen, Verbesserungen und neue Systemfunktionen, wie etwa eine bessere FADEC-Simulation, hydraulische Überhitzungsfehler und mehr. Die Anzahl der voll funktionsfähigen circuit breaker (elektrischen Sicherungen an der Rückwand im Cockpit) beträgt jetzt 221.

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Das Update kann direkt über die Stores oder den neuen Skunkcrafts Updater heruntergeladen werden.

Toliss-A320neo-30 ToLiss A320neo: Update mit 221 Sicherungen und mehr...

Details zum neuen Skunkcrafts Updater unter:

X-Plane: Update von Add-ons jetzt einfacher

Als nächstes geplant ist ein Update für den A340-600.

Das detaillierte Änderungsprotokoll des A320neo Updates auf Version 1.0.3 (build 1596):

New features:

  • Added new C/Bs bringing the total number of functional C/Bs to 221
  • New faults: Yaw Damper, Rudder Travel Limiter, Rudder Trim
  • New faults: Hydraulic system overheat
  • FADEC needs 2-3 seconds to power up
  • Popout windows now remain visible in external view
  • ATIS requests via the Hoppie network can now also query the PilotEdge network
  • New failure modes: FADEC faults
  • Reordered ECAM messages to represent newer FWC standard
  • ACP knobs are now moving up and down
  • Added Ignition failures to ECAM. (Use C/Bs to disable ignition)

Bug fixes:

  • Corrected labelling issues in Overhead panel and on rear C/B panels.
  • Prevented G/S mode engagement with both ratio altimeters failed
  • Improved sounds during replay
  • Corrected the arrangement of the Taxi and TO lights in the nose landing gear.
  • Adapted center tank fuel pump configuration to the new standard
  • Changed FMA indication to maximum of CAT 2 when A/THR is not engaged.
  • Brought TRx INOP status message back on SD Status page.
  • Fixed HYD Page PTU color when conditions for PTU to operate are not met.
  • Round metric FCU altitude on PFD to 10m
  • Improved FAC FAULT ECAM actions
  • Added 3s timeout when pressing the status page with status “NORMAL”.
  • Use FMGS weights for VLS if initialized.
  • Reworked behaviour of the FAC cutout switches
  • MCDU APPR speed predictions take current weight, when approach phase active.
  • PTU should not be able to power circuits without fluid anymore
  • with dual RA fault, LG not down warning should trigger with flaps 3 or 4
  • improved go around engagement logic, to all GA engagement also in climb phase.
  • Improved ISCS open/closing in VR
  • Removed armed NAV mode when performing a TO without FDs.
  • Prevent overwriting of cruise waypoint wind data when reaching TOC or initiating S/Cs.
  • Improved contour matching for artificial cockpit window reflections
  • Fixed managed speed profile in Go Around after acceleration altitude
  • Simbrief wind upload should work again. (Note that it extracts the data from the wind data field, not from the flight plan itself.)
  • Fixed number of blades in the PW1100G engine.
  • Improved bleed pressure at cruise
  • Improved altitude alert logic (C chord and flashing frame)
  • Fixed logic for ELAC/SEC reversion to backup power supply
  • Maintain VHF selection in the RMPs during power transients
  • Improved Dept RWY remapping on situation load
  • Improved logic for MCDU class II messages

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